مجمع «گروه سرمایه‌گذاری مسکن» 100 ریال سود تقسیم کرد

مجمع «گروه سرمایه‌گذاری مسکن» 100 ریال سود تقسیم کرد
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در جلسه مجمع عمومی سالیانه شرکت از شکست رکورد سودآوری تلفیقی گروه سرمایه‌گذاری مسکن در دوران فعالیت 30 ساله با تحقق رقم 2 هزار و 770 میلیارد ریال و افزایش 186 درصدی نسبت به سال گذشته و استمرار و توسعه روند سودآوری در مدت سه سال پیاپی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسک جهت تغییر یک ماده از اساسنامه با حضور بیش از 64 درصد از سهام‌داران و همچنین مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با مشارکت بیش از 77 درصد سهام‌داران، امروز (چهارشنبه 20  اسفند ماه 1399) در محل سالن اجتماعات گروه سرمایه‌گذاری مسکن تشکیل شد.

با  انتخاب مهدی اسکندری، به عنوان رییس، سیدقاسم هاشمی‌راد به عنوان ناظر اول، شاهین احمدی به عنوان ناظر دوم و حنظله فندرسکی (معاون مالی و منابع انسانی گروه سرمایه‌گذاری مسکن) به عنوان منشی، جلسه رسمیت یافت.

پس از قرائت دستور جلسه مجمع فوق‌العاده، اساسنامه شرکت با 66 ماده و 24 تبصره تصویب و جایگزین اساسنامه قبلی شرکت شد.

پس از پایان مجمع فوق العاده، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کار خود را آغاز کرد و بعد از اعلام رسمیت جلسه، دکتر «روزبه ظهیری‌هاشمی» مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به ارایه گزارش فعالیت یک ساله هیئت‌مدیره برای سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 1399 پرداخت.

دکتر ظهیری با تشریح عملکرد گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سال گذشته، به مولفه‌های ثبت حد نصاب جدید در سودآوری شرکت اصلی با تحقق رقم یک‌هزار و 706 میلیارد ریال با رشد 3.5 برابری نسبت به سال گذشته، جذب منابع مورد نیاز برای توسعه فعالیت‌های گروه با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه به میزان 2 هزار و 300 میلیارد ریال، معادل بیش از 40 درصد از سرمایه شرکت در سال‌های مالی 1398 و 1399، افزایش دارایی‌های شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به رقم 23 هزار میلیارد ریال با رشد 36 درصدی نسبت به سال گذشته ناشی از تعریف و شروع پروژه‌های جدید، ساماندهی مدیریت تسهیلات گروه سرمایه‌گذاری مسکن با کاهش قابل توجه سهم تسهیلات غیرجاری از 40 درصد کل سبد در سال 1397 به صفر از طریق افزایش انضباط مالی، ثمره انضباط مالی و افزایش حجم پروژه در افزایش 600 درصدی تسهیلات مصوب با ارزان‌ترین نرخ (18 درصد واقعی) در سال مالی 1399 نسبت به سال گذشته مالی به میزان 2 هزار و 300 میلیارد ریال و معادل 40 درصد سرمایه شرکت، ایجاد انضباط مالی در مقابل سهام‌داران با تسویه کامل بدهی سود سهام به میزان 440 میلیارد ریال و کاهش مطالبات از شرکت‌های تابعه به مبلغ 923 میلیارد ریال در سال‌های مالی 1398 و 1399، ابتکار گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای جبران کاهش قدرت خرید مسکن با طراحی و اخذ مجوزهای لازم برای انتشار نخستین «اوراق سلف موازی استاندارد مسکن» را از اقدامات و برنامه‌های اصلی گروه برشمرد و به نتیجه رسیدن آن‌ها را موجب اعتلای هرچه بیشتر شرکت دانست.

فروش موفق دارایی‌ها در سال مالی 1399

وی در خصوص عملکرد فروش شرکت در سال مالی 99 نیز گفت: عملکرد فروش شرکت به‌گونه‌ای است که 950 میلیارد تومان فروش برای شرکت در سال 99 ثبت شده است و گروه توانست، عملکرد فروش واحدهای تجاری شرکت را توسعه دهد.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن درباره روند سودآوری شرکت توضیح داد: روند سودآوری تلفیقی، بالاترین رکورد در تاریخ 30 ساله فعالیت شرکت را ثبت کرده و به رقم 276 میلیارد تومان سود رسیده است. 154 میلیارد تومان از سود شرکت ناشی از سود حاصل از فروش سهام بوده و در نتیجه، 122 میلیارد تومان سود خالص عملیاتی شرکت در سال 99 در صورت تلفیق بوده است.

وی به دیگر اقدامات شرکت در سال مالی 1399 اشاره و تصریح کرد: افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه به اندازه 120-130 میلیارد تومان بوده و نرخ موزون تسهیلات گروه 24.5 درصد در سال مالی 1397، هم اکنون به نرخ 19.5 درصد کاهش یافته است. ضمن اینکه در نظر داریم تا برای سال مالی 1400 رقم تسهیلات خود را به اندازه 230 میلیارد تومان افزایش دهیم. نکته قابل توجه این‌که بدهی سود سهام کاهش قابل ملاحظه‌ای در سال مالی شهریور 99 داشته است.

وی خبر داد: شرکت بخش عمده‌ای از مطالبات خود از شرکت‌های تابعه را کاهش داده، به‌گونه‌ای که مطالبات به مبلغ 100 میلیارد رسیده است.

انتشار اوراق سلف مسکن برای اولین بار توسط ثمسکن، به زودی

دکتر روزبه ظهیری‌هاشمی با اشاره به طرح جدید تامین مالی شرکت و همچنین برنامه این گروه برای خانه‌دار کردن قشر متوسط گفت: روش‌های تامین مالی جدید توسط گروه سرمایه‌گذاری ابداع شده است. میانگین قیمت مسکن در کشور به متری 17 میلیون تومان رسیده و در شرایط رکود قشر متوسط توانایی خرید ندارد؛ به همین دلیل راه‌های جدید تامین مالی و فروش را طراحی کرده‌ایم. اوراق سلف مسکن زیر نظر بورس کالا طراحی شد که به‌زودی شاهد انتشار این اوراق از طریق بورس کالا خواهیم بود.

وی ادامه داد: انتشار اوراق به این صورت است که در هر سال 30 متر می‌توانید خریداری کنید، اگر تعداد ورقه‌ها به اندازه متراژ باشد، در پایان، واحد مسکونی را تحویل می‌گیرید و اگر نباشد می‌توانید اوراق را در بازار ثانویه به فروش برسانید و در سایر پروژه‌ها سرمایه‌گذاری نمایید. طرح اوراق سلف مسکن به‌زودی اجرایی می‌شود و در فاز اول پروژه باران پردیس برای این طرح در نظر گرفته شده است.

همکاری با سازمان ملل متحد

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در ادامه تاکید کرد: برای اولین بار در کشور، تضمین کیفیت سازه، به‌گونه‌ای که اگر بر اثر زلزله ساختمان دچار فروریزش شد ما آن را با هزینه خودمان بازسازی می‌کنیم. این مسئله دو حسن دارد، اول اینکه در دوران رکود فروش بیشتری دارد و در زمان رونق قیمت بیشتری دارد. از دیگر اقدامات مهم شرکت، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با پروژه بهینه‌سازی انرژی و‌ محیط زیست (EEEB) وابسته به برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) برای اجرای ویرایش جدید مبحث 19 در پروژه 175 واحدی بنفشه 2 شهر جدید اندیشه با هدف ایجاد ارزش افزوده و ارتقای برند است. علاوه بر آن اقدامات اساسی جهت کاهش هزینه نیز در حال انجام است.

توزیع 100  ریال سود نقدی به ازای هر سهم میان سهام‌داران

در ادامه و بعد از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی منتهی به پایان آذر ماه سال 99 به تصویب حاضران در مجمع رسید. تصمیم‌گیری در خصوص سود نقدی سال مالی 1399، دستور بعدی جلسه مجمع بود که مقرر شد سود نقدی 100 ریالی به ازای هر سهم میان سهام‌داران شرکت، با اولویت سهام‌داران خرد تقسیم شود.

در این مجمع همچنین سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی برای سال مالی 1400 و همچنین روزنامه «دنیای اقتصاد» نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت به مدت یک‌سال انتخاب شد.

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۹:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید