برگزاری جلسه کمیته راهبری طراحی پروژه ۸۰۰ واحدی فردوسی مشهد

جلسه کمیته راهبری طراحی پروژه ۸۰۰ واحدی فردوسی مشهد با حضور معاونان گروه سرمایه‌گذاری مسکن، مدیر عامل و معاونان شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالشرق، مدیر ارزیابی فنی و اجرایی گروه و مدیرعامل و معاون شرکت مهندسین مشاور سرمایه گذاری مسکن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن این پروژه در مشارکت با آستان قدس رضوی در یکی از مناطق مطلوب شهر مقدس مشهد اجرا خواهد شد و به دلیل معماری ویژه و فضاهای مشاعی و خدماتی از پروژه های شاخص شهر مشهد خواهد بود.

هدف از برگزاری این جلسه در این مرحله  بررسی نقشه های فاز یک معماری پروژه و کانسپت تاسیسات مکانیکی و الکتریکی آن بود. در این نشست پیشنهاداتی برای ارتقای عملکرد فضاهای معماری و همچنین سیستم‌های تاسیساتی پروژه با هدف کاهش هزینه و افزایش راندمان و تسهیل بهره‌برداری از آن ارائه گردید. همچنین مقرر شد سیستم های سازه ای متناسب با پروژه با رویکرد کاهش زمان و هزینه و افزایش عملکرد فضاهای معماری مورد بازبینی و مداقه قرار گرفته و گزارش آن به کمیته راهبری طرح ارائه گردد.

گفتنی است پروژه مسکونی فردوسی در عرصه‌ای به مساحت 8/4 هکتار و زیربنای 181000 مترمربع مشتمل بر حدود  800 واحد مسکونی دو ، سه و چهار خوابه در ضلع شرقی میدان فردوسی مشهد و با فاصله کمتر از 4 کیلومتر از بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) قرار گرفته است .

این پروژه با رویکرد حفظ جنبه های زیست محیطی در حوزه ساخت و بهره برداری بناهای مسکونی و با الهام از تفکر مجموعه های کم کربن ( LCB )بهره برداری صحیح از منابع موجود و استفاده از انرژی های تجدید پذیر را در کنار ایجاد فضای سبز حداکثری به شهر هدیه نموده است.

تجسم مفاهیمی همچون زیبا شناسی محیط مصنوع، ترکیب خلاقانه اصول و فرمهای معماری اصیل ایرانی اسلامی با فناوری های معاصر در اصول زیباشناسی و خلق فضاهای جذاب و آرام و در نهایت ایستایی ساختار و در عین زیبایی، جلوه ای قابل تحسین و ناب از اندیشه خلاق مهندسان و معماران کشورمان را به تماشا خواهد گذاشت.

جلسه راهبری فردوسی مشهد

جلسه راهبری فردوسی مشهد

جلسه راهبری فردوسی مشهد

جلسه راهبری فردوسی مشهد

۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید