برش های مقطعی، توانِ بی پایانِ سنگِ مصنوعی

:small_blue_diamond:با پایان یافتن قالب ریزی سنگ بتنِ فوق توانمند ( UHPC ( Ultra high performance concrete تولید شده در حوزه ی تحقیقات معاونت طرح و توسعه شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب، این سنگِ مصنوعی یک ونیم تنی زیر تیغه های قله‌بر کارگاه سنگ‌بری رفت تا در آزمونی دیگر قابلیت های مقاومتی خود را به بوته ی آزمایش بسپارد.

:small_blue_diamond:مرحله ی برش و جداسازی ورقه ای از سنگ بتنِ ساخته شده در حوزه ی تحقیقات و پژوهش های معاونت طرح و توسعه شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب، در حالی به پایان رسید که این سنگِ بتنی توانایی های مقاومتی خود را ذیل تیغ های فولادی به رخ کشید. تیغه های فولادی با سرعتی برابر با هزار دور در دقیقه چون کاردی بر قالبِ پنیری فرود آمد و به اشاره آرامِ دستی از پیکر اصلی سنگ جدا شد تا این سنگ مصنوعی در ابعاد اولیه ی 100*100*50 سانتی متری قابلیت های خود را به نمایش بگذارد.

:small_blue_diamond:نتایج آزمایشگاهی این بتن (سنگ مصنوعی) نشان می دهد شاخص هایی چون مقاومت فشاری، خمشی، سایشی، جذب آب و تست ذوب و یخبندان در حد مطلوب ارزیابی شده و استاندارهای مورد انتظار را به دست آورده است. با نهایی شدن آزمایش ها در فضای واقعی که در محیط کارگاهی و به مدت یک سال به منظور کنترل و پایش توان سنگ در شرایط دمایی و آب و هوایی مختلف صورت خواهد گرفت، مشخصاً و به طور قطع می توان از این سنگ مصنوعی در پروژه های در حال اجرا و آتی شرکت استفاده نمود.

 sang2

:small_blue_diamond:تولید سنگ مصنوعی علاوه بر امکانِ ساختِ نمای پیش ساخته و عایق نمودنِ جداره ی بیرونی، امکان رنگ بندی مناسب و پایدار را به تولید کننده می دهد تا با امکانی مضاعف و با خیالی آسوده ناشی از کاهش هزینه ها به اجرای عملیات بپردازد. در صورت نهایی شدن این طرح امکان استفاده از آن در فضاهای پیش ساخته ی تَر نیز فراهم خواهد بود.

sang1

۲۱ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید