مهارت و دقت با همکاران واجدِ صلاحیت

گفتگو با مهندس فرشید زهره ای منفرد، آرشیتکت و مدیر تیم طراحی پروژه ی آیمان

جناب مهندس زهره ای، مجموعه ی شما به چه شکلی با شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب همکاری می کند؟

     با سلام. تیرماه سال 98 بود که قراردادی بین شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب و مجموعه ی ما که متشکل از کنسرسیوم شرکت دومان و مهندسین مشاور امکوی ایران به رهبری مهندس عزیزی است بسته شد و بر اساس این قرارداد گروه مشارکت می بایست خدمات فنی و مهندسی خود را منطبق بر رعایت استاندرها فنی و مهندسی با رعایت ملاحظات مالی و اقتصادی با حداکثر مهارت و دقت به وسیله ی همکاران واجد صلاحیت و مهارت به شکل حرفه ای ارائه دهد.

در موردِ روندِ شکل گیری گروه و خدماتی که ارائه می دهد، بفرمایید.

    از همان ابتدا ما گروه های مختلف همکار در رشته های مختلف فنی و مهندسی شاملِ معماری، برنامه ریزی کالبدی، سازه، تاسیسات، برق، مکانیک، سِویل، پدافند غیر عامل و مشاور آتش نشانی فراخوانده خواندیم و ارزیابی فنی و کیفی انجام دادیم و از بین آنها افراد با صلاحیت را برگزیدیم و چارت سازمانی تنظیم شد و بعد به کارفرما - شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب - معرفی شدند که کلیه خدمات بر اساس خدمات قرارداد تیپ یا قرارداد مادر تنظیم شده است و از این به بعد کلیه همکاران منطبق با برنامه زمانبندی خدماتشان را شروع کردند. خوشبختانه خدمات بخش اول که شامل قسمت الف و ب به خوبی انجام شد و مدارک ارائه شد و پس از بررسی کارشناسان کارفرما مورد تصویب قرار گرفت. الان در مرحله ی دوم و در حال تنظیم مدارک مرحله دوم هستیم که در دستور قرار دارد.

جناب مهندس در مرحله ی اول به دنبال چه اهدافی بودید؟

    در مرحله ی اول مواردی مربوط به مدیریت پسماند و مدیریت بهره برداری چند شرکت را مورد ارزیابی قرار دادیم. با کارشناسان مختلف وارد بحث شدیم و خوشبختانه در مرحله دوم با مدیریت بهره برداری در حال همکاری هستیم. چون این پروژه در مقیاس خاص قرار گرفته است می بایست از نگاه اجرا هم با دقت بیشتری بپردازیم. از طرفی این پروژه با ویژگی های خاصی که دارد ما را ترغیب کرد تا به دنبال صنعتی کردن باشیم. هم از لحاظ اقتصادی و هم از نظر اجرا. قدم اول برای صنعتی سازی، پیش ساختگی فضاها، پله ها و فضاهای پیش ساخته ی تَر بود که اگر بتوانیم عملیاتی کنیم، هم در اجرا و هم در قیمت تمام شده خوب خواهد بود. بعلاوه ی گزارش های مربوط به واحد ویژه ی معلولین که باید به آنها دقت می کردیم.

جناب مهندس از اینکه در این گفتگو شرکت کردید، سپاسگذارم.

 

مصاحبه ها 6
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۵:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید