همراهی مسیرِ هم افزایی

مصاحبه با دکتر فولادی، مدیر عامل بنیاد بتن آذرآبادگان

جناب دکتر فولادی اخیراً تفاهم نامه ای با شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب و بنیاد بتن آذرآبادگان به امضاء طرفین رسید، این تفاهم نامه دقیقاً چه اهدافی را دنبال می کند؟

همان طور که می دانید ما به عنوان شرکت بنیاد بتن آذرآبادگان بخش قابل توجه از نیاز به مصالحِ پروژه های ساختمانی را در شمال غرب کشور تامین می کنیم، از طرفی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب نیز به عنوان یکی از انبوه سازان مطرح در شمال غرب کشور به فعالیت می پردازد. این شرکت اخیراً پروژه ی ملی آیمان در قالب بزرگ ترین پروژه ی بازآفرینی بافت فرسوده را کلید زده است و طبیعتاً نیاز به مصالح ساختمانی و تامین آن در بازار کنونی و به شکل بی واسطه از جمله اهدافی است که انبوه سازان و از جمله شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب به دنبال آن هستند و ما بر اساس این تفاهم نامه تامین کننده ی مصالح پروژه های حال حاضر و آتی به صورت کاملاً تخصصی، علمی و آزمایش شده و به صورت عمده با گذراندن الزامات و استانداردهای لازم در این زمینه هستیم.

فکر می کنم صرفِ تامین مصالح برای پروژه ها ضرورتاً هدفِ غایی این دو مجموعه در امضاء تفاهم نامه نبوده است!

بله. دقیقاً. اگر مشخصاً واردِ جزییات این تفاهم نامه شوم باید عرض کنم که از آنجاییکه پروژه ی آیمان به عنوان یک پروژه ی ملی با مشخصات و مختصات کاملاً حرفه ای در حال اجراست، ساخت متریال های جدید و مصالح جدید از طریق شرکت بنیاد بتن و تعاملات علمی در این ارتباط در دستور کار بوده و در عرصه ساخت و ساز چه از لحاظ علمی و فنی با هدفِ هم افزایی و تقویت علم و صنعت این تفاهم نامه به امضاء رسیده است. تولید فضاهای تر پیش ساخته، پله های پیش ساخته، بتن های سبک و فوق مقاوم، بقیه ی مصالح به تناسب پیشرفت پروژه از جمله اقداماتی است که با امضاء این تفاهم نامه به موردِ اجرا گذاشته خواهد شد و ما به عنوان بنیاد بتن آذرآبادگان پیوسته در کنار شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب خواهیم بود.

با این حساب این تفاهم نامه در نوع خود سند همکاریِ جدیدی در نوع خود است؟!

بله. این تفاهم نامه منحصر به فرد و نقطه عطفی در تعاملاتِ بین دو تولید کننده در صنعتِ ساختمان برای هم افزایی بیشتر است که عوامل مختلف و کسب و کارهای متعددی را در گیر کرده و مشخصاً به شکل پایلوت در استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاده و امیدواریم در شکل گسترده در سطح کشور نیز شاهدِ الگوبرداری درست از این شیوه باشیم.

 

مصاحبه ها 2

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید